Betöltés...

Kutyás nyaralás az olasz tengerparton - Lido Di Jesolo

2017. Július 21.

Lido di Jesolo

Azzal kezdem az élménybeszámolom, hogy imádtam ezt a városkát! A hangulat 10/10 pontos, a part igazi homokos strand feeling, a bevásárló utcájuk pedig minden igényt kielégítő. Nekünk volt még egy fontos szempontunk, és ez a csivava kutyusunk, akit vittünk magunkkal. Dahlia része a kis családunknak, és mind a szállodában, mind az éttermekben, de még az utcán is imádták! Kutyabarát városka, ami fontos mindenkinek, aki kedvencével együtt készül nyaralni. Ha valóban ki akartok kapcsolódni, akkor ez egy ideális hely erre a célra! :)

dahlia

Fotó: Az éttermekbe is beengedték a kutyusokat. Lido di Jesolo

Bevásárló utca

Este sétáló utcává lakaul át. Cédrusszerű magas fákat telepítettek oda (szerintem telepítettek), igazi szavanna hangulatot teremett ez néhány különleges fa. Este 21:00 óra után már nem lehet behajtani autóval ebbe az utcába, a biciklistáké és a gyalogosoké lesz az egész utca. Jó hír a bringával nyaralóknak, hogy rájuk is gondoltak, a bevásárló utcán végig bicikli út van kialakítva. Bérelhető többszemélyes 4 kerekű bicikli is. Mi magunk kb 5 km -es szakaszt jártunk be belőle, de ennél lényegesen hosszabb, bejárhatatlanul.

Sok féle üzlet van, ha semmit nem hoztál magaddal a nyaralásra, akkor sincs baj, mert itt mindent meg tudsz venni, fürdőruhától kezdve Nivea naptejeken át strandcikkekig, persze drágábban, mint itthon. Éhen sem fogtok maradni, mert  éttermek tömege áll vár rátok. A sok étterem mellett még, élelmiszerboltok, ajándéküzletek, ternegrparti kellékek, divatüzletek, és még annyi minden más várja a vásárlókat.

lido di jesolo bevásárló utca

Fotó: Bevásárló utca. Lido di Jesolo

lido di jesolo bevásárló utca 02

Fotó: Cédrusszerű fák az utcákon. Hangulatot és árnyékot biztosítanak. Lido di Jesolo

lido di jesolo bazár

Fotó: Bazár. Lido di Jesolo

lido di jesolo fagyizó

Fotó: Fagyizó. Lido di Jesolo

óriási nutella - lido di jesolo

Fotó: Óriási nutella. :))  Lido di Jesolo

Éttermek és árak

Az árakról: a bevásárló utcában minden második üzlet egy étterem. Az árak csak picit szórtak, inkább az a jellemző, hogy egységesek.

Az éttermekben:

• Pizzák: átlagban 6 - 12 EURO, feltéttől függően
  • Hamburgerek, általában sültburgonyával együtt jártak, 10 EURO körül mozog, és hatalmas adagokról beszélünk.
  • Coca Cola: 2,5 - 4 EURO
  • Bolognai spagetti: 8 EURO körül
  • 1 gömb fagyi: 1-1,5 EURO
  • ásványvíz: 1,3- 1,8 EURO fél literes
  • eszpresszo kávé 1 EURO

A marketben az árak olcsóbbak, fél literes ásványvíz 0,75 - 1 EURO, a másfél literes ásványvíz 1-1,5 EURO, a Coca Cola (0,33) 1,5 EURO.

Mindenkinek ajánlom a San Benedetto Ice teát, isteni finom, a 1,5 EURO körül mozgott az 1,33-as, limone és peach ízben kapható, hűtve a nagy melegben életet tud menteni. Úgy megszerettük, hogy idehaza is csak azt isszuk azóta.

Néhány kedvenc éttermünk:

Kristall

Első este itt fogyasztottuk el a vacsoránkat. Én egy sonkás pizzát rendeltem, párom egy lasagnet. Szerintem életem legkönnyebb pizzáját ehettem itt. Nem volt se száraz, se zsíros, se égett, se alul sütött. Tökéletes volt, rengeteg sajttal. Ennek az étteremnek a konyhája a nagybetűs MINŐSÉG, ha Lido de Jesoloban jártok, térjetek be a Kristall-ba, mert legalább egyszer kell itt ennetek.

lido di jesolo étterem: kristall

Fotó: Kristall. Lido di Jesolo

Da Rocco

Négyszer ettünk ebben az étteremben. Másodjára amikor mentünk az üzletvezető hölgy messziről üdvözölt minket, mosolyogva, mintha ezer éve oda járnánk. Első alkalommal kaptunk egy "goodbye drinket" ez valami citromos alkoholos rövidital volt (elég erős), csak belenyaltunk, nem vagyunk igazán alkohol pártiak. De jól esett a gesztus.

Harmadik alkalommal már vittük Dahliát is, amit imádtak, ismét olyan fogadtatásban volt részünk, ami a befásult magyar vendéglátáshoz szokva zavarbaejtően jól esett, ekkor a vacsora végén ajándék kávéra is meghívtak minket. utolsó nap itt volt a búcsú vacsoránk, és megkértük az üzletvezető asszonyt, hogy egy közös képre álljon oda nekünk. Lido di Jesolo legvendégbarátabb étterme lett a mi szemünkben a Da Rocco :)

Mit is ettünk itt:

Óriáspalacsinta: könnyű, és 40 cm-es, kérhető lekvárral vagy nutellával. Én lekvárral kértem, isteni volt. Meglepett, hogy felszeletelték előre, apró kockára, így nagyon pazar kényelmet jelentett a fogyasztása.

Hamburger: hatalmas adag, picit vastagabb fajta sültburgonyával, illetve egy helyi készítésű majonéz alapú mártást adtak mellé. isteni volt. Fél liter Colát kértünk mellé, amit nem úgy tálaltak, ahogy a legtöbben, hogy eléd tesznek egy 0,33-as dobozt, és egy poharat. Itt egy hatalmas üvegpohárban hozták ki, jéggel és citromkarikákkal. Ahogy illik.

Fogyasztottunk még itt pizzát és bolognai spagettit is. Kifogástalan konyhájuk van, szívélyes a kiszolgálás és teljesen normálisak az áraik. 10/10.

lido di jesolo étterem: da rocco

Fotó: Da Rocco étterem. Lido di Jesolo

Smeraldo:

Nekünk nem nyaralás a nyaralás banana split nélkül. Itt ettünk fagylalt költeményeket, banana splitet és eperkelyhet. A felszolgáló srác igazi haver tipus, közvetlen, mosolygós, de tisztelettudó. Nagyon szimpatikussá tette ezt a helyet, ami egyébként ízléses berendezésű, kényelmes párnás fonott fotelekkel. A fagylaltokon kívül kapható gyorsétel is, hambi, hotdog, szendvics, szóval, ha te fagylaltot kívánsz, a párod valami sósat, azon kevés helyek egyike, ahol mindkettőt megkapod. A fagylalt hihetetlenüól finom, nem vizes alapú, hanem krémes, olasz fagyi, és természetesen nehezen elpusztítható mennyiségűek az adagok. Három alkalommal is visszalátogattunk.

lido di jesolo étterem: smeralda

Fotó: Smeraldo. Lido di Jesolo

lido di jesolo - banana split

Fotó: Mobilos fotó a banana splitről. Lido di Jesolo

A tengerpart

A szállás árában benne volt a napozó hely (egy ernyő, két nyugágy), így nem kellett cipekedni a strandra, vagy naponta 10-15 EUROT kiadni a bérlésért. A strand ingyenes volt egyébként, de a helyet bérelni kell. Homokos tengerpart, ami extra lankás, lassan mélyül a víz, így nagyon sokáig be lehet gyalogolni. A víz legalább 22-23 fokos lehetett, néha már túl melegnek is tűnt. Vizibicikli bérlés lehetséges volt, 10 EURO/óra. Azt is kipróbáltuk.

A sorok között egyfolytában árusok járkálnak a forró homokban, és a napozóknak kínálják a portékájukat, női táskák, törölközők, napszemüvegek, órák, fürdőlepedők. Pofátlanul lehet alkudni.

Fotó: Strand. Lido di Jesolo

lido di jesolo tengerpart 04

Fotó: Viharos tenger. Lido di Jesolo

Bau Bau Beach - a kutyás strand

A szállásunktól 4 km-re található az egyik Lido Di Jesolo általunk felfedezett kutyás strandja, a Bau Bau Beach. Fizetős parkolóban álltunk meg a közelében (1,3 EURO/óra), kb 8 perc gyaloglásra a strandtól. A kutyás strand belépős. Az árban benne van a napozó hely és a kutyás "szerviz"is, azaz, hogy viheted a kutyust is fürdeni. Mi speciális jegyet kaptunk, mert mondtam a srácnak, hogy csak 2 órát maradunk, így fizettünk 19 EURO-t, egész napos valamivel drágább (25 EURO körül lehetett).

A kutyát pórázon kellett tartani a parton, a vízben azonban el lehetett engedni (mi ott sem engedtük el). Volt kutyazuhanyzó is, ahol a kedvenceket le lehetett hazatérés előtt még zuhanyozni édesvízzel. Nagyon jó hangulata van ennek a strandnak is, a kutyusok jól érezték magukat, barátkoztak, fürödtek, szuper dolog, hogy gondoltak a kutyával nyaralókra is Lido di Jesoloban.

bau bau beach lido di jesolo

Fotó: A kutyás strand. Lido di Jesolo

Szállásunk - Hotel Malibran **

Hotel Malibran kétcsillagos szálloda, Lido di Jesoloban átlagosnak mondható, de mi egész jó áron tudtunk foglalni.  2 percre van a tengerparttól (szinte a kertben volt a part) az egyik irányban, a másik irányban pedig 3 percre a bevásárló utcától, és ugyanennyire a közeli markettől, ahol olcsón tudtuk beszerezni a napi hűtött ásványvizet, ice teát.

Nézzük a szállás tulajdonságait:

- nagy közös terasz van

- legtöbb szobához van erkély (miénkben pont nem volt)

- naponta szobaszervíz, új törölközők, ágy áthúzás, takarítás

- kulcsos széf a szobákban, használata benne van az árban

- hűtő nem volt, ez hatalmas szívfájdalom volt

- tv, de kb 2-3 állami adón kívül semmi nem volt fogható

- wifi (iszonyat gyenge jel)

- reggeli az árban

- kutyabarát (mindenki imádta Dahliát)

- ingyenes parkoló (le kellett adni a kulcsot, mert egymás hegyén-hátán álltak a kocsik, helyhiány miatt), hogy arrébb tudjanak állni a kocsival, ha valaki ki akar jutni.

- a személyzet kedves, figyelmes, jó fejek

- a szoba kicsi volt, de elfértünk

TIPP: célszerű 2 fő esetén is 3 fős szobát választani, úgy el lehet férni és nem feltétlenül drágább.

lido di jesolo hotel malibran