Menü

2017. július 21
1995

Lido di Jesolo

Azzal kezdem az élménybeszámolom, hogy imádtamezt a városkát! A hangulat 10/10 pontos, a part igazi homokos strandfeeling, a bevásárló utcájuk pedig minden igényt kielégítő. Nekünk voltmég egy fontos szempontunk, és ez a csivava kutyusunk, akit vittünkmagunkkal. Dahlia része a kis családunknak, és mind a szállodában, mindaz éttermekben, de még az utcán is imádták! Kutyabarát városka, amifontos mindenkinek, aki kedvencével együtt készül nyaralni. Ha valóbanki akartok kapcsolódni, akkor ez egy ideális hely erre a célra! :)

dahlia

Fotó: Az éttermekbe is beengedték a kutyusokat. Lido di Jesolo

Bevásárló utca

Estesétáló utcává lakaul át. Cédrusszerű magas fákat telepítettek oda(szerintem telepítettek), igazi szavanna hangulatot teremett ez néhánykülönleges fa. Este 21:00 óra után már nem lehet behajtani autóval ebbeaz utcába, a biciklistáké és a gyalogosoké lesz az egész utca. Jó hír abringával nyaralóknak, hogy rájuk is gondoltak, a bevásárló utcán végigbicikli út van kialakítva. Bérelhető többszemélyes 4 kerekű bicikli is.Mi magunk kb 5 km -es szakaszt jártunk be belőle, de ennél lényegesenhosszabb, bejárhatatlanul.

Sok féle üzlet van, ha semmit nemhoztál magaddal a nyaralásra, akkor sincs baj, mert itt mindent megtudsz venni, fürdőruhától kezdve Nivea naptejeken át strandcikkekig,persze drágábban, mint itthon. Éhen sem fogtok maradni, mert  éttermektömege áll vár rátok. A sok étterem mellett még, élelmiszerboltok,ajándéküzletek, ternegrparti kellékek, divatüzletek, és még annyi mindenmás várja a vásárlókat.

lido di jesolo bevásárló utca

Fotó: Bevásárló utca. Lido di Jesolo

lido di jesolo bevásárló utca 02

Fotó: Cédrusszerű fák az utcákon. Hangulatot és árnyékot biztosítanak. Lido di Jesolo

lido di jesolo bazár

Fotó: Bazár. Lido di Jesolo

lido di jesolo fagyizó

Fotó: Fagyizó. Lido di Jesolo

óriási nutella - lido di jesolo

Fotó: Óriási nutella. :))  Lido di Jesolo

Éttermek és árak

Azárakról: a bevásárló utcában minden második üzlet egy étterem. Az árakcsak picit szórtak, inkább az a jellemző, hogy egységesek.

Az éttermekben:

• Pizzák: átlagban 6 - 12 EURO, feltéttől függően
  • Hamburgerek, általában sültburgonyával együtt jártak, 10 EURO körül mozog, és hatalmas adagokról beszélünk.
  • Coca Cola: 2,5 - 4 EURO
  • Bolognai spagetti: 8 EURO körül
  • 1 gömb fagyi: 1-1,5 EURO
  • ásványvíz: 1,3- 1,8 EURO fél literes
  • eszpresszo kávé 1 EURO

A marketben az árak olcsóbbak, fél literes ásványvíz 0,75 - 1 EURO, a másfél literes ásványvíz 1-1,5 EURO, a Coca Cola (0,33) 1,5 EURO.

Mindenkinekajánlom a San Benedetto Ice teát, isteni finom, a 1,5 EURO körülmozgott az 1,33-as, limone és peach ízben kapható, hűtve a nagy melegbenéletet tud menteni. Úgy megszerettük, hogy idehaza is csak azt isszukazóta.

Néhány kedvenc éttermünk:

Kristall

Elsőeste itt fogyasztottuk el a vacsoránkat. Én egy sonkás pizzátrendeltem, párom egy lasagnet. Szerintem életem legkönnyebb pizzájátehettem itt. Nem volt se száraz, se zsíros, se égett, se alul sütött.Tökéletes volt, rengeteg sajttal. Ennek az étteremnek a konyhája anagybetűs MINŐSÉG, ha Lido de Jesoloban jártok, térjetek be aKristall-ba, mert legalább egyszer kell itt ennetek.

lido di jesolo étterem: kristall

Fotó: Kristall. Lido di Jesolo

Da Rocco

Négyszerettünk ebben az étteremben. Másodjára amikor mentünk az üzletvezetőhölgy messziről üdvözölt minket, mosolyogva, mintha ezer éve odajárnánk. Első alkalommal kaptunk egy "goodbye drinket" ez valamicitromos alkoholos rövidital volt (elég erős), csak belenyaltunk, nemvagyunk igazán alkohol pártiak. De jól esett a gesztus.

Harmadikalkalommal már vittük Dahliát is, amit imádtak, ismét olyanfogadtatásban volt részünk, ami a befásult magyar vendéglátáshoz szokvazavarbaejtően jól esett, ekkor a vacsora végén ajándék kávéra ismeghívtak minket. utolsó nap itt volt a búcsú vacsoránk, és megkértük azüzletvezető asszonyt, hogy egy közös képre álljon oda nekünk. Lido diJesolo legvendégbarátabb étterme lett a mi szemünkben a Da Rocco :)

Mit is ettünk itt:

Óriáspalacsinta:könnyű, és 40 cm-es, kérhető lekvárral vagy nutellával. Én lekvárralkértem, isteni volt. Meglepett, hogy felszeletelték előre, apró kockára,így nagyon pazar kényelmet jelentett a fogyasztása.

Hamburger:hatalmas adag, picit vastagabb fajta sültburgonyával, illetve egy helyikészítésű majonéz alapú mártást adtak mellé. isteni volt. Fél literColát kértünk mellé, amit nem úgy tálaltak, ahogy a legtöbben, hogy elédtesznek egy 0,33-as dobozt, és egy poharat. Itt egy hatalmasüvegpohárban hozták ki, jéggel és citromkarikákkal. Ahogy illik.

Fogyasztottunkmég itt pizzát és bolognai spagettit is. Kifogástalan konyhájuk van,szívélyes a kiszolgálás és teljesen normálisak az áraik. 10/10.

lido di jesolo étterem: da rocco

Fotó: Da Rocco étterem. Lido di Jesolo

Smeraldo:

Nekünknem nyaralás a nyaralás banana split nélkül. Itt ettünk fagylaltkölteményeket, banana splitet és eperkelyhet. A felszolgáló srác igazihaver tipus, közvetlen, mosolygós, de tisztelettudó. Nagyonszimpatikussá tette ezt a helyet, ami egyébként ízléses berendezésű,kényelmes párnás fonott fotelekkel. A fagylaltokon kívül kaphatógyorsétel is, hambi, hotdog, szendvics, szóval, ha te fagylaltotkívánsz, a párod valami sósat, azon kevés helyek egyike, ahol mindkettőtmegkapod. A fagylalt hihetetlenüól finom, nem vizes alapú, hanemkrémes, olasz fagyi, és természetesen nehezen elpusztítható mennyiségűekaz adagok. Három alkalommal is visszalátogattunk.

lido di jesolo étterem: smeralda

Fotó: Smeraldo. Lido di Jesolo

lido di jesolo - banana split

Fotó: Mobilos fotó a banana splitről. Lido di Jesolo

A tengerpart

Aszállás árában benne volt a napozó hely (egy ernyő, két nyugágy), ígynem kellett cipekedni a strandra, vagy naponta 10-15 EUROT kiadni abérlésért. A strand ingyenes volt egyébként, de a helyet bérelni kell.Homokos tengerpart, ami extra lankás, lassan mélyül a víz, így nagyonsokáig be lehet gyalogolni. A víz legalább 22-23 fokos lehetett, néhamár túl melegnek is tűnt. Vizibicikli bérlés lehetséges volt, 10EURO/óra. Azt is kipróbáltuk.

A sorok között egyfolytában árusokjárkálnak a forró homokban, és a napozóknak kínálják a portékájukat, nőitáskák, törölközők, napszemüvegek, órák, fürdőlepedők. Pofátlanul lehetalkudni.

Fotó: Strand. Lido di Jesolo

lido di jesolo tengerpart 04

Fotó: Viharos tenger. Lido di Jesolo

Bau Bau Beach - a kutyás strand

Aszállásunktól 4 km-re található az egyik Lido Di Jesolo általunkfelfedezett kutyás strandja, a Bau Bau Beach. Fizetős parkolóban álltunkmeg a közelében (1,3 EURO/óra), kb 8 perc gyaloglásra a strandtól. Akutyás strand belépős. Az árban benne van a napozó hely és a kutyás"szerviz"is, azaz, hogy viheted a kutyust is fürdeni. Mi speciálisjegyet kaptunk, mert mondtam a srácnak, hogy csak 2 órát maradunk, ígyfizettünk 19 EURO-t, egész napos valamivel drágább (25 EURO körüllehetett).

A kutyát pórázon kellett tartani a parton, a vízbenazonban el lehetett engedni (mi ott sem engedtük el). Volt kutyazuhanyzóis, ahol a kedvenceket le lehetett hazatérés előtt még zuhanyozniédesvízzel. Nagyon jó hangulata van ennek a strandnak is, a kutyusok jólérezték magukat, barátkoztak, fürödtek, szuper dolog, hogy gondoltak akutyával nyaralókra is Lido di Jesoloban.

bau bau beach lido di jesolo

Fotó: A kutyás strand. Lido di Jesolo

Szállásunk - Hotel Malibran **

HotelMalibran kétcsillagos szálloda, Lido di Jesoloban átlagosnak mondható,de mi egész jó áron tudtunk foglalni.  2 percre van a tengerparttól(szinte a kertben volt a part) az egyik irányban, a másik irányban pedig3 percre a bevásárló utcától, és ugyanennyire a közeli markettől, ahololcsón tudtuk beszerezni a napi hűtött ásványvizet, ice teát.

Nézzük a szállás tulajdonságait:

- nagy közös terasz van

- legtöbb szobához van erkély (miénkben pont nem volt)

- naponta szobaszervíz, új törölközők, ágy áthúzás, takarítás

- kulcsos széf a szobákban, használata benne van az árban

- hűtő nem volt, ez hatalmas szívfájdalom volt

- tv, de kb 2-3 állami adón kívül semmi nem volt fogható

- wifi (iszonyat gyenge jel)

- reggeli az árban

- kutyabarát (mindenki imádta Dahliát)

-ingyenes parkoló (le kellett adni a kulcsot, mert egymás hegyén-hátánálltak a kocsik, helyhiány miatt), hogy arrébb tudjanak állni akocsival, ha valaki ki akar jutni.

- a személyzet kedves, figyelmes, jó fejek

- a szoba kicsi volt, de elfértünk

TIPP: célszerű 2 fő esetén is 3 fős szobát választani, úgy el lehet férni és nem feltétlenül drágább.

lido di jesolo hotel malibran

Fotó: Hotel Malibran. Lido di Jesolo

Kövess minket a közösségi médiában is