Menü

Párizs: újabb 3 nap

2017. augusztus 10
159

1. nap - Grévin múzeum és Moulin Rouge előadás

Intenzívenkezdtük Párizsi kirándulásunkat. Első nap, érkezést követőenelfoglaltuk a szállásunkat. Ez után az első utunk a PARIS info irodábavezetett hogy átvegyük a jegyeinket, amiket a neten már lefoglaltunk.Rue des Pyramides-től a Grévin múzeum csupán 15 percre volt gyalog, ígyarra jutottunk, a hosszú repülő út és buszozás után jól esne egy séta.

Párizs: utcakép

Fotó: Utcakép. Párizs

Grévin, a panoptikum

Nagyvárakozással voltunk a Grévin iránt, de azt messze túlszárnyalta. Azelső terem egy "átalakuló szoba" volt csodálatos lézershowal.Világítással és zenével alkottak műsort a sötétben. És a szoba 3alkalommal is átalakult, először indiát idézte, elefántokat ésisteneket, utána a dzsungelt, pillangókkal majd női szobor alakokjelentek meg bőségtállal az oszlopok helyén. Látványos és lenyűgözőelőadás volt.

Ezt követően fedezhettük fel a hírességekviaszfiguráit. A fényképezés nem volt tiltott, ellenkezőleg, szintekötelező volt! Szelfizhettél mindenkivel, aki csak az utadba került,zenészektől kezdve (Michael Jackson, Louis Armstrong, Katy Perry,Madonna, Phil Collins, Mick Jagger, Lady Gaga, stb.)  politikusokon át(Obama, Merkell, Trump, Putyin, a pápák, stb.) filmszínészekig (HarrisonFord, Louis de Funes, Angelina Jolie, Marilyn Monroe, Gerard Depardieu,Jackei Chan, Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Nicolas Cage és még rengetegmindenki.) Messi és Ronaldo is várja a focirajongókat.

Hab atortán, hogy egy berendezett filmszínházban is pózolhattál, illetve aVoice stúdióját és kipróbálhattad, lehettél zsűritag, aki épp nyomja agombot, háttal a színpadnak.

10 pontos élmény, érdemes bemenni a Grévinbe.

Párizs: Grévin panoptikum 01

Párizs: Grévin panoptikum -09

Fotó: Grévin - bálterem. Párizs

Moulin Rouge - életem egyik bakancslistát tétele

Nemolcsó, de felejthetetlen élményt nyújt mindenkinek a Moulin Rougeelőadás. A hangulata, az légköre visszahozza azt a kort, amikor avendéglátás még virágzott. Érkezni elegáns öltözetben kell,szövetnadrág, ing. Ahogy belépsz, kezelik a jegyed, majd egy öltönyös úraz asztalodhoz vezet. Ez ma már kuriózum. Pincérek sürögnek-forognakazok körül, akik vacsorát vagy pezsgőt is rendeltek. Mi ezt kihagytuk,csak az előadásra voltunk kíváncsiak. Az előadás 21:00 órától kezdődött,de már 20:00 órától lehetett érkezni, élőzene szórakoztatta a nézőketez idő alatt.

A Moulin Rougeban nem lehetett fényképezni, eztelődás előtt hangosbemondóban külön be is mondták, így itt nem tudtamfotókat csinálni. Kerestem pár képet a netről, hogy visszaadjam ahangulatát ennek az estének.

A tévhittel ellentétben, az előadásközéppontjában nem az erotika állt, hanem a művészet. Melletünk lévőasztalnál egy anyuka hozta el a kb 18 éves lányát, a másik asztalnálhárom fiatal nő ült. Ebből is látható, hogy a hangsúly a látványon és azenei élményen volt, nem a női idomokon.

Hatalmastollak, csodás ruha- és fejdísz költeményekben léptek fel a hölgyek, éstermészetesen velük együtt az urak is, különböző korokat és helyszíneketidézve. Voltak kalóz jelenetek, majd távolkeleti kígyóisten kultúra, devolt bizánci korszak is, vagy éppen színre lépett a háború utániidőszak pinup évtizede, de a 80-as évek is porondra került. Egykulturális és idő utazás részesei voltunk, legalább 15-20 különbözőszámmal, táncosokkal, énekkel, revüvel, és artistákkal.

Fantasztikusvolt, egy életre szóló élmény, amit nem bántam meg, sőt! Mindeninekajánlom, aki valami káprázatosat szeretne látni.

Képek,melyeket nem én készítettem, de én válogattam össze aszerint, hogymelyek adják vissza az élményt a legjobban. Fényképezőgépet nem lehetettbevinni, és külön megkérték a vendégeket, hogy ne készítsenek fotókat.Én ezt tiszteletben tartottam.

Moulin Rouge - Párizs

Moulin Rouge Féerie - Párizs

Féerie - Párizs 01

Can Can - Párizs

Moulin Rouge - snake show - Párizs

Fotó: Moulin Rouge - kígyótánc előadás. Párizs

2. nap: Természettudományi múzeum, hajókázás a Szajnán és Eiffel torony

Természettudományi múzeum: Musée d'histoire naturelle du monde

Előszörrossz címre mentünk. Van Párizsban egy másik ugyanolyan utca, és odalyukdatunk ki. De ha már ott voltunk, lekaptam egy szép szállodát.

Párizs: utcakép

Fotó: Egy olyan hotel, aminek a parkolójában Ferrarik álltak. (- nem, nem itt szálltunk meg) Párizs

Több épületből áll, mind más-más területre specializálódott. Mi ezúttal egyet néztünk meg, a paleontológia múzeumot (Galerie de Paléontologie et d’Anatomie comparée)

Idenem tudtunk online jegyet venni, így helyben kellett megváltsuk ajegyünk. 7 EURO volt fejenként, nem sok. Sor nem igazán volt, talánketten álltak előttünk.
A múzeumnak 2 szintje van, az első szinten a ma élő állatok csontvázai találhatóak. A kolibritől a kék bálnáig,szinte mindent megnézhettünk. Megdöbbentő látvány volt a bálna mérete,de a rinocérosz is meglepetést okozott. Hatalmasabb, mint hittem.

Egyteknős csontvázához érve, megdöbbentő felfedezést tettem. Biztosmindenkinek egyértelmű, de nekem újdonság volt, hogy a teknős gerinceegybe van nőve a páncéljával, erre még soha nem gondoltam.Elválaszthatatlanok, a gerinc oszlopa egyszerűen megszűnik ahol a páncélvan, nagyon érdekes látvány volt.

Párizs: természettudományi múzeum 01

Fotó: Cethal. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 02

Fotó: A teknős gerince és a páncélja egybe nőtt. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 03

Fotó: Patások. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 05

Fotó: Az első szint. Párizs

A második emeleten őskori lények csontvázai találhatóak. Hát igen, ez sokkal jobbanvonzott minket! :) Trex, kardfogú tigris, triceratopsz, minden, amit ajurassic parkban láthattunk. Megérte elmenni, mert szenzációs ez atárlat, aki érdeklődik az ilyemsi iránt, az ne hagyja ki.

Párizs: természettudományi múzeum 06

Párizs: természettudományi múzeum 07

Párizs: természettudományi múzeum 08

Fotó: T-rex koponya. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 09

Párizs: természettudományi múzeum 10

Fotó: A második szint látképe. Párizs

Hajókázás a Szajnán: Bateaux - Mouches

ANotre Dame-tól az Eiffel - toronyig visz az út, kb 1 óra 20 perc a kör,amit a sétahajó megtesz. Én szerettem, mert olyan szögből lehetettképeket készíteni ezekről az ikonikus épületekről, ami máshogy nem jöttvolna össze. A hajó lassan, óvatosan halad, kényelmesen lehetgyönyörködni Párizs épületeiben. 5 vagy 6 nyelven a hangosbemondóbafoylamatosan ment az idegenvezetés, a magyar nem volt közte. 13,50 EUROvolt a jegy fejenként. Befele menet készül mindenkiről egy fotó, amittávozáskor megvehetsz, 5 EURO-ért. Mi megvettük, mert egész jólsikerült! Igazából egyik kedvenc képem lett. :)

párizs: sétahajózás a szajnán 01

párizs: sétahajózás a szajnán 04 eiffel

párizs: sétahajózás a szajnán 05 eiffel

Párizs: utcakép 05

Fotó: Vicces, amikor más fotózza le, ahogy te akarod magad lefotózni az Eiffellel, mikozben tartod vagy fogod azt. Párizs

A kivilágított Eiffel torony

Csodálatos látvány, nem szabad kihagyni. A képek magukért beszélnek.

párizs: eiffel torony éjjel

párizs: eiffel torony éjjel 02

párizs: eiffel torony éjjel 03

párizs: eiffel torony éjjel 04

párizs: eiffel torony éjjel 05

3. nap: Versailles-i kastély

Párizsbanazt szeretem igazán, hogy szinte mindenhova be lehet vinni afényképezőgépet. Így volt ez a versailles kastéllyal is. reggel 8:30-korindult a busz, vagyis akkor volt a bechekkolás, a szervező irodában. Abusz csak később, 8:55-kor indult. Mi sokkal hamarabb érkeztünk, ígyvolt időnk picit sétálni a chekkolás után, vettünk egy-egy párizsospolót a szomszéd üzletben, illetve ittunk egy kávét egy közeliétteremben. Ez utóbbi azért volt különleges, mert vasárnap volt, és azéttermek csak órákkal később nyitnak, ez az egy azonban már koránfogadta a kávézni vágyókat.

versailles-i kastély, Párizs

Fotó: Egy csésze fekete. Párizs

Acsoportos érkezésnek hatalmas előnye van, ami nem más, mint a B kapuntörténő belépés, azaz a csoportok számára fenntartott kasszához mentünkKb 20 perc várakozás után bent is voltunk. Azok, akik egyénilegérkeztek, másik kasszánál álltrak sorba, saccoltunk egy sorbanállásiidőt: kb 2 óra lehet. Brutális sor állt.

Maga a kastály számomraegyébként csalódás. 2 évvel ezelőtt voltunk a Schönbrunni kastélyban, azegy meseszép hely, csodálatos szobákkal, pompa, és bőség. hatalmas ésminden részfeladatra volt egy szoba. Személy szerint úgy gondolom, hogyaz egy nagyságrenddel több élményt és szépséget tárt elénk, mint ez a Párizs melletti épület. persze, tudjuk, hogy a francia forradalom alattkifosztották és felégették a nagyrészét, de ettől, vagy éppen ezzelegyütt szerintem a versailles-i kastély erősen túlértékelt. Mind árban,mind hírnévben, mind tömegben. Szép, vannak benne különleges termek,folyosók, de annyival nem nyújt többet, amekkora a hírverés körülötte.

Ha úgy döntötök megnézitek, mindenképpen csoportos túrával menjetek, mert az a plusz pénz megéri azt, hogy ne állj sorba 2 órát.

versailles-i kastély, Párizs sor

versailles-i kastély, Párizs 07

versailles-i kastély, Párizs 08

Fotó: Ajándéküzlet. Párizs

Párizsmásik arcát mutatta meg nekünk a második látogatáson. Mindkettő alkalomfelejthetetlen, mindkettő egyedülálló élményekben részesített minket.Amíg élek, soha nem felejtem el ezt a kétszer három napot, és arrabuzdítok mindenkit, hogy fedezze fel ezt a fantasztikus várost, ésgarantálom, hogy nem bánja meg.

Kövess minket a közösségi médiában is