Betöltés...

Párizs: újabb 3 nap

2017. Augusztus 10.

1. nap - Grévin múzeum és Moulin Rouge előadás

Intenzíven kezdtük Párizsi kirándulásunkat. Első nap, érkezést követően elfoglaltuk a szállásunkat. Ez után az első utunk a PARIS info irodába vezetett hogy átvegyük a jegyeinket, amiket a neten már lefoglaltunk. Rue des Pyramides-től a Grévin múzeum csupán 15 percre volt gyalog, így arra jutottunk, a hosszú repülő út és buszozás után jól esne egy séta.

Párizs: utcakép

Fotó: Utcakép. Párizs

Grévin, a panoptikum

Nagy várakozással voltunk a Grévin iránt, de azt messze túlszárnyalta. Az első terem egy "átalakuló szoba" volt csodálatos lézershowal. Világítással és zenével alkottak műsort a sötétben. És a szoba 3 alkalommal is átalakult, először indiát idézte, elefántokat és isteneket, utána a dzsungelt, pillangókkal majd női szobor alakok jelentek meg bőségtállal az oszlopok helyén. Látványos és lenyűgöző előadás volt.

Ezt követően fedezhettük fel a hírességek viaszfiguráit. A fényképezés nem volt tiltott, ellenkezőleg, szinte kötelező volt! Szelfizhettél mindenkivel, aki csak az utadba került, zenészektől kezdve (Michael Jackson, Louis Armstrong, Katy Perry, Madonna, Phil Collins, Mick Jagger, Lady Gaga, stb.)  politikusokon át (Obama, Merkell, Trump, Putyin, a pápák, stb.) filmszínészekig (Harrison Ford, Louis de Funes, Angelina Jolie, Marilyn Monroe, Gerard Depardieu, Jackei Chan, Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Nicolas Cage és még rengeteg mindenki.) Messi és Ronaldo is várja a focirajongókat.

Hab a tortán, hogy egy berendezett filmszínházban is pózolhattál, illetve a Voice stúdióját és kipróbálhattad, lehettél zsűritag, aki épp nyomja a gombot, háttal a színpadnak.

10 pontos élmény, érdemes bemenni a Grévinbe.

Párizs: Grévin panoptikum 01

Párizs: Grévin panoptikum -09

Fotó: Grévin - bálterem. Párizs

Moulin Rouge - életem egyik bakancslistát tétele

Nem olcsó, de felejthetetlen élményt nyújt mindenkinek a Moulin Rouge előadás. A hangulata, az légköre visszahozza azt a kort, amikor a vendéglátás még virágzott. Érkezni elegáns öltözetben kell, szövetnadrág, ing. Ahogy belépsz, kezelik a jegyed, majd egy öltönyös úr az asztalodhoz vezet. Ez ma már kuriózum. Pincérek sürögnek-forognak azok körl, akik vacsorát vagy pezsgőt is rendeltek. Mi ezt kihagytuk, csak az előadásra voltunk kíváncsiak. Az előadás 21:00 órától kezdődött, de már 20:00 órától lehetett érkezni, élőzene szórakoztatta a nézőket ez időalatt.

A Moulin Rougeban nem lehetett fényképezni, ezt eladás előtt hangosbemondóban külön be is mondták, így itt nem tudtam fotókat csinálni. Kerestem pár képet a netről, hogy visszaadjam a hangulatát ennek az estének.

A tévhittel ellentétben, az előadás középpontjában nem az erotika állt, hanem a művészet. melletünk lévő asztalnál egy anyuka hozta el a kb 18 éves lányát, a másika sztalnál három fiatal nő ült. Ebből is látható, hogy a hangsúly a látványon és a zenei élményen volt, nem a női idomokon.

Hatalmas tollak, csodás ruha- és fejdísz költeményekben léptek fel a hölgyek, és természetesen velük együtt az urak is, különböző korokat és helyszíneket idézve. Voltak kalóz jelenetek, majd távolkeleti kígyóisten kultúra, de volt bizánci korszak is, vagy éppen színre lépett a háború utáni időszak pinup évtizede, de a 80-as évek is porondra került. Egy kulturális és idő utazás részesei voltunk, legalább 15-20 különböző számmal, táncosokkal, énekkel, revüvel, és artistákkal.

Fantasztikus volt, egy életre szóló élmény, amit nem bántam meg, sőt! Mindeninek ajánlom, aki valami káprázatosat szeretne látni.

Képek, melyeket nem én készítettem, de én válogattam össze aszerint, hogy melyek adják vissza az élményt a legjobban. Fényképezőgépet nem lehetett bevinni, és külön megkérték a vendégeket, hogy ne készítsenek fotókat. Én ezt tiszteletben tartottam.

Moulin Rouge - Párizs

Moulin Rouge Féerie - Párizs

Féerie - Párizs 01

Can Can - Párizs

Moulin Rouge - snake show - Párizs

Fotó: Moulin Rouge - kígyótánc előadás. Párizs

2. nap: Természettudományi múzeum, hajókázás a Szajnán és Eiffel torony

Természettudományi múzeum: Musée d'histoire naturelle du monde

Először rossz címre mentünk. van Párizsban egy másik ugyanolyan utca, és oda lyukdatunk ki. De ha már ott voltunk, lekaptam egy szép szállodát.

Párizs: utcakép

Fotó: Egy olyan hotel, aminek a parkolójában Ferrarik álltak. (- nem, nem itt szálltunk meg) Párizs

Több épületből áll, mind más-más területre specializálódott. Mi ezúttal egyet néztünk meg, a paleontológia múzeumot (Galerie de Paléontologie et d’Anatomie comparée)

Ide nem tudtunk online jegyet venni, így helyben kellett megváltsuk a jegyünk. 7 EURO volt fejenként, nem sok. Sor nem igazán volt, talán ketten álltak előttünk.
A múzeumnak 2 szintje van, az első szinten a ma élő állatok csontvázai találhatóak. A kolibritől a kék bálnáig, szinte mindent megnézhettünk. Megdöbbentő látvány volt a bálna mérete, de a rinocérosz is meglepetést okozott. Hatalmasabb, mint hittem.

Egy teknős csontvázához érve, megdöbbentő felfedezést tettem. Biztos mindenkinek egyértelmű, de nekem újdonság volt, hogy a teknős gerince egybe van nőve a páncéljával, erre még soha nem gondoltam. Elválaszthatatlanok, a gerinc oszlopa egyszerűen megszűnik ahol a páncél van, nagyon érdekes látvány volt.

Párizs: természettudományi múzeum 01

Fotó: Cethal. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 02

Fotó: A teknős gerince és a páncélja egybe nőtt. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 03

Fotó: Patások. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 05

Fotó: Az első szint. Párizs

A második emeleten őskori lények csontvázai találhatóak. Hát igen, ez sokkal jobban vonzott minket! :) Trex, kardfogú tigris, triceratopsz, minden, amit a jurassic parkban láthattunk. Megérte elmenni, mert szenzációs ez a tárlat, aki érdeklődik az ilyemsi iránt, az ne hagyja ki.

Párizs: természettudományi múzeum 06

Párizs: természettudományi múzeum 07

Párizs: természettudományi múzeum 08

Fotó: T-rex koponya. Párizs

Párizs: természettudományi múzeum 09

Párizs: természettudományi múzeum 10

Fotó: A második szint látképe. Párizs

Hajókázás a Szajnán: Bateaux - Mouches

A Notre Dame-tól az Eiffel - toronyig visz az út, kb 1 óra 20 perc a kör, amit a sétahajó megtesz. Én szerettem, mert olyan szögből lehetett képeket készíteni ezekről az ikonikus épületekről, ami máshogy nem jött volna össze. A hajó lassan, óvatosan halad, kényelmesen lehet gyönyörködni Párizs épületeiben. 5 vagy 6 nyelven a hangosbemondóba foylamatosan ment az idegenvezetés, a magyar nem volt közte. 13,50 EURO volt a jegy fejenként. Befele menet készül mindenkiről egy fotó, amit távozáskor megvehetsz, 5 EURO-ért. Mi megvettük, mert egész jól sikerült! Igazából egyik kedvenc képem lett. :)

párizs: sétahajózás a szajnán 01

párizs: sétahajózás a szajnán 04 eiffel

párizs: sétahajózás a szajnán 05 eiffel

Párizs: utcakép 05

Fotó: Vicces, amikor más fotózza le, ahogy te akarod magad lefotózni az Eiffellel, mikozben tartod vagy fogod azt. Párizs

A kivilágított Eiffel torony

Csodálatos látvány, nem szabad kihagyni. A képek magukért beszélnek.

párizs: eiffel torony éjjel

párizs: eiffel torony éjjel 02

párizs: eiffel torony éjjel 03

párizs: eiffel torony éjjel 04

párizs: eiffel torony éjjel 05

3. nap: Versailles-i kastély

Párizsban azt szeretem igazán, hogy szinte mindenhova be lehet vinni a fényképezőgépet. Így volt ez a versailles kastéllyal is. reggel 8:30-kor indult a busz, vagyis akkor volt a bechekkolás, a szervező irodában. A busz csak később, 8:55-kor indult. Mi sokkal hamarabb érkeztünk, így volt időnk picit sétálni a chekkolás után, vettünk egy-egy párizsos polót a szomszéd üzletben, illetve ittunk egy kávét egy közeli étteremben. Ez utóbbi azért volt különleges, mert vasárnap volt, és az éttermek csak órákkal később nyitnak, ez az egy azonban már korán fogadta a kávézni vágyókat.

versailles-i kastély, Párizs

Fotó: Egy csésze fekete. Párizs

A csoportos érkezésnek hatalmas előnye van, ami nem más, mint a B kapun történő belépés, azaz a csoportok számára fenntartott kasszához mentünk Kb 20 perc várakozás után bent is voltunk. Azok, akik egyénileg érkeztek, másik kasszánál álltrak sorba, saccoltunk egy sorbanállási időt: kb 2 óra lehet. Brutális sor állt.

Maga a kastály számomra egyébként csalódás. 2 évvel ezelőtt voltunk a Schönbrunni kastélyban, az egy meseszép hely, csodálatos szobákkal, pompa, és bőség. hatalmas és minden részfeladatra volt egy szoba. Személy szerint úgy gondolom, hogy az egy nagyságrenddel több élményt és szépséget tárt elénk, mint ez a párizs melletti épület. persze, tudjuk, hogy a francia forradalom alatt kifosztották és felégették a nagyrészét, de ettől, vagy éppen ezzel együtt szerintem a versailles-i kastély erősen túlértékelt. Mind árban, mind hírnévben, mind tömegben. Szép, vannak benne különleges termek, folyosók, de annyival nem nyújt többet, amekkora a hírverés körülötte.

Ha úgy döntötök megnézitek, mindenképpen csoportos túrával menjetek, mert az a plusz pénz megéri azt, hogy ne állj sorba 2 órát.

versailles-i kastély, Párizs sor

versailles-i kastély, Párizs 07

versailles-i kastély, Párizs 08

Fotó: Ajándéküzlet. Párizs

Párizs másik arcát mutatta meg nekünk a második látogatáson. Mindkettő alkalom felejthetetlen, mindkettő egyedülálló élményekben részesített minket. Amíg élek, soha nem felejtem el ezt a kétszer három napot, és arra buzdítok mindenkit, hogy fedezze fel ezt a fantasztikus várost, és garantálom, hogy nem bánja meg.