Menü

Pisa és Rimini - hamisíthatatlan olasz hangulat

2018. július 17
589

Pisa világhírű a ferde toronyról, Rimini pedig az olasz riviéra szíve. Ideális párosítás volt részünkről ezt a két állomást választani az idei nyaralásunk úticéljául.

Tavalyi évben Lido Di Jesoloban töltöttük a nyári szabadságunkat, beiktatva Velencét a programba. idén hasonló koncepcióval készültünk a nyárra, Olaszország másik nagy fürdőparadicsomát választottuk, Riminit, és persze társítottunk ezúttal is egy világhírű nevezetességet a tengerparti pihenéshez, így esett Pisára a választásunk. Minden évben úgy igyekszünk választani, hogy legyen fotózni való is, tehát valami izgalmasat is meg akarunk nézni, és legyen benne pihenés is, lehetőleg vízközelben. Tavaly beleszerettünk Olaszországba (bár nekem személy szerint mai napig Szlovénia a No1), így idén muszáj volt ismételnünk Itáliában. :)

Rimini

Rimini és Jesolo között az a legnagyobb különbség, hogy míg Jesoloban nagyon sok magyarral, némettel, szlovákkal találkoztunk, Riminiben szinte kizárólag olaszok nyaralnak. Úgy vettem észre, hogy ez az olaszok kedvenc pihenőhelye. Az olasz riviéra. Emiatt azonban az éttermek választéka is sokkal egyhangúbb, és bazárokból is jóval kevesebb van, mint Jesolóban. Nekem a jesoloi sokszínűség és forgatag hiányzott picit. Ellenben Rimini nem csak egy 17 km-es tengerpart, hanem egy komoly múlttal rendelkező város, történelmi értékekkel, szép óvárosi résszel. Számunkra az egyetlen negatívum, hogy a parton hullámtörők voltak, így azaz igazi tengerparti hullámzás nekem hiányzott. Kisgyerekeseknek viszont ez tökéletes, mert a hullámmentes lassan mélyülő tengerpart nagyon gyerekbarát!

A szállásunk: Gimmi Hotel

Az erkélyről látszott a tengerpart, ami gyakorlatilag 50 méterre sem volt tőlünk. Átmentünk az utca másik oldalába, és az már a strand volt. A Gimmi Hotelben a személyzet végtelenül kedves és barátságos volt. És amikor ezt mondom, nem arra gondolok, hogy mosolyognak ránk, amikor megérkezünk, vagy ugranak ha bármit szeretnénk. A személyzet úgy bánt velünk, mintha mi lettünk volna tulajdonosok, de egyben a legjobb barátjuk is. Amikor elmentünk egyik nap Pisába, csomagoltak nekünk egy kis sütit az útra. Ahogy leültünk a teraszra kártyázni, odajöttek 2 jó szóra és egy mosolyra. Kimondhatom, egész életemben még soha nem volt ilyen barátságos vendéglátónk, mint a Gimmi Hotel személyzete. Ha Rimini, akkor kizárólag a Gimmi Hotel.

Az autót nem tettük le a hotel előtt, nem nagyon volt rá lehetőség, de volt a város szélén egy őrzött parkolótelep, ahova leparkoltunk, és a Hotel lakóinak ingyenes transzreft biztosítottak, azaz behoztak a kocsitól és amikor menni akartunk valahova autóbal, értünk is jöttek. A parkolásért fizetni kellett ugyan, de messze jó áron vettük igénybe ezt a szolgáltatást.

Rimini tengerpart a szállásról

Kilátás a szállás erkélyéről: Gimmi Hotel

Imádtunk a tengerparton sétálni, a víz kellemes volt, bár elég sok rák volt a fürdőhelyen a vízben.

séta a tengerparti naplementében

futó lány a tengerparton - rimini

napfelkelte tengerparton

naplemente és napernyők

Rimini óváros

Az óváros nagyon "olaszos". Annyira hangulatos, hogy magával ragadott minket. Csináltunk is egy igazán ütős olaszos street fashion fotózást, aminek egy önálló blogot szenteltem. Itt tekinthetitek meg a képeket.

Rimini óváros - látnivalók

Tiberius híd Riminiben

Pisa

Pisa ugyan jó messze van Riminitől, mégis úgy terveztük ezt a nyaralást, hogy megnézzük a ferde tornyot! Nagyon-nagyon megérte! Csodaszépen karbantartott városrészben található a ferde torony, és mellette a püspöki palota. Itt láthatjuk Róma alapításának a szobrát is, ahol farkas anya gondozza Romoluszt és Rémuszt. Mi nem scak a nevezetéssegek nézegettük meg, hanem elsétálgattunk Pisa utcáin egy fél napot. Sok érdekes üzletet láttunk. Olaszország hangulata, az olasz utcák légköre olyan, ami egyeülálló. Nem hasonlítható semmihez. Itt Pisában ez különösen igaz.

Pisa ferde torony a bejárattól

Pisai ferdetorony melletti palota

bukott angyal szobra - pisa

A bukott angyal szobra.

napfényes pisa

romolusz és rémusz - és a farkasanya

Romolusz és Rémusz az anyafarkassal. Róma alapításának jelképei.

pisai ferdetorony a bejárati nézetből

Kövess minket a közösségi médiában is